FAQ’s

1 Breng ik de auto of alleen de onderdelen?

Wij geven er sterk de voorkeur aan dat u zelf de onderdelen demonteert of laat demonteren door uw dealer. Merkendealers zijn er vaak handiger  en sneller in. Daarnaast hebben we dan geen auto’s staan die moeilijk afsluitbaar of verplaatsbaar zijn.

2 Hoe gaat het e.e.a. in zijn werk?

Vul de onderdelenlijst van de website in. Vult u deze aan met uw opmerkingen en bijzonderheden. Bij twijfel toch graag eerst even overleggen. Mail ons, indien gewenst enkele foto’s. U kunt de onderdelen brengen of naar ons verzenden. Verpak deze onderdelen goed en zodanig dat ze elkaar niet onnodig beschadigen of er breuk ontstaat. Markeer uw doos duidelijk met het opschrift ‘Breekbaar’. Zelf verzenden wij altijd verzekerd retour, dan zijn uw onderdelen tegen nieuwwaarde gedekt.

3 Zien de onderdelen uit als origineel?

Ja en nee! Ze zien er perfect uit, fris en onaangetast. Ze voelen goed en hebben de juiste glans en uitstraling. Iemand die in de auto stapt, zal niet zien dat ze gerenoveerd zijn. Het enige dat ze onderscheid van origineel, is dat ze niet meer plakken.

4 Wat zijn de kosten?

De kosten bedragen globaal 25-35% van de nieuwwaarde van de onderdelen. De kosten zijn natuurlijk ook afhankelijk van het aantal en de complexiteit van de onderdelen. Het is dus maatwerk. U kunt ons een mail (onderdelen formulier) sturen met een specificatie van de onderdelen. U krijgt dan zsm een prijsopgave retour.

5 Hoe voldoe ik de kosten?

U kunt de kosten, voor levering, voldoen per bank. Tevens kunt u ter plaatsen pinnen of contant betalen. Alleen vaste relaties leveren we op rekening.

6 Hoe lang ben ik de onderdelen ongeveer kwijt?

Bij een geheel pakket aan onderdelen duurt het gehele proces een kleine week. Met heen en terug zenden moet u dus rekenen op ongeveer 10 dagen.

7 Wachttijd / planning.

De bovenstaande wachttijd klopt alleen wanneer u de onderdelen in overleg heeft opgestuurd en zijn ingepland. Voordat u terecht kunt, duurt al gauw een aantal weken. Het is dus verstandig om wat vooruit te kijken. Vaak is het een goede combinatie met groot technisch onderhoud bij uw dealer.

8 Aan welke merken werkt True Colors?

Het probleem van de Sticky Parts™ komt veel voor bij Ferrari, maar ook bij Lamborghini, Maserati, Alfa Romeo, Porsche, Mercedes Benz, Volkswagen etc. Het is dus niet merk gebonden.

9 Heeft u nog andere vragen?

Vult u dan svp het reactieformulier in of bel of mail ons.

10 Wat wel en niet mee sturen?

Stuurt u alstublieft kwetsbare tellers en elektronica niet mee als u twijfels heeft bij het transport. Als deze niet in de auto gemonteerd zitten, kunnen wij ze namelijk niet controleren op werking en dus geen garantie daarop geven. We hebben zeer ruime ervaring met de- en montage van deze delen, maar we kunnen er niet in kijken en bepalen hoe het is binnen gekomen. Stuur verder wel alle aangrenzende lijstjes, framepjes en rubbers mee. Deze worden ook opgefrist, zodat het geheel weer klopt.

11 Hoe moet ik het verpakken voor verzending?

Het beste is elk onderdeel afzonderlijk goed te wikkelen in bijvoorbeeld noppenfolie. Vul de overgebleven ruimte in de doos op zodat de onderdelen niet los liggen. Onze ervaring is dat er nog wel eens ruw met zendingen wordt omgegaan. Schrijf op de doos dat het breekbaar is en verzend het zo nodig verzekerd. Dat kost nog geen 15 euro en u kunt het bedrag van de verzekerde nieuwwaarde dan zelf aangeven.